איך לבחור משרד תיווך?

במאמר זה נסביר לכם מהו משרד תיוון, מהם היתרונות בבחירת משרד תיוון, ונציג טיפים עבורכם לבחירת משרד התיוון שלכם.

מה זה משרד תיווך?

משרד תיוון הוא משרד אשר עוסק ביצירת מפגש בין מוכרים לבין קונים בעסקאות נדל"ן. בעלי נכסי נדל"ן – למשל, בתי מגורים, קרקעות, או מבנים פרטיים או מסחריים – אשר מעוניינים למכור או להשכיר את הנכס שלהם, פונים למשרד אשר מאתר עבורם קונים פוטנציאליים.

למה כדאי לפנות למשרד תיווך?

תמיד אפשר למכור או להשכיר נכסים באופן עצמאי. אולם, כאשר נעזרים במשרד תיווך הדבר מאפשר לכם להרוויח מהעסקאות שלכם את המירב, ללא התעסקות.

במשרד תיווך עובדים אנשי מקצוע אשר מכירים את השוק ובעלי ניסיון בעסקאות נדל"ן. בעל הנכס מספק למשרד את המידע הדרוש אודות העסקה שהוא מעוניין לעשות ומציג לו את הציפיות שלו מהעסקה, ומשרד התיווך מבצע את כל השאר: מפרסם את הכנס שלכם במקומות הרלוונטיים, מוצא את הקונים או השוכרים הפוטנציאליים, בוחר את העסקה הטובה ביותר ומאפשר לכם להנות מרווחי העסקה.

בנוסף, ביצוע עסקאות נדל"ן דרך משרד תיווך מקנה לכם יתרון משמעותי – הוא מקצר את התהליך עבורכם ומאפשר לכם להשאיר את השיווק והפרסום בידי אנשי מקצוע המוסמכים לכך.  

איך בוחרים משרד תיווך?

  • מוניטין – כאשר בוחרים משרד אחד מבין האפשרויות הרבות שקיימות עבור משרדי תיווך, אחד הפרמטרים החשובים הוא המוניטין של המשרד. פרמטר זה מאפשר לכם לראות את התוצאות הסופיות בשטח ולהבין כיצד נראית העבודה עם אותו המשרד. בדקו את תגובות הלקוחות, האם יש למשרד לקוחות חוזרים, ומהו הדירוג של המשרד.
  • בלעדיות – משרדי תיווך מקצועיים לרוב דורשים בלעדיות מהלקוח. משמעות הדבר היא שכאשר יש בלעדיות, אתם והמשרד מחויבים לעסקה ביניכם, ולכן משרד התיווך משקיע את מירב המאמצים בה. בנוסף, הדבר מאפשר לכם שיתוף פעולה רציני ועמוק עם משרד התיווך ויצירת אמון: אתם יכולים לעדכן את משרד התיווך בכל הפרטים אודות הנכס ללא חשש מתחרות.
  • וותק וניסיון – השוק הוא דינמי ומשתנה. חשוב לבחור משרד תיווך שמכיר את אופי השוק ואת התכונות שלו, וכך יכול לייעץ לכם בצורה מקצועית בהתאם לכל מצב. אחת הדרכים לוודא שמשרד התיווך יוכל לייעץ בצורה טובה היא בחינת הוותק והניסיון: ככל שלמשרד תיווך יש יותר ניסיון בשוק, הוא יכול להבין את מכלול השיקולים בבחירת העסקה המועדפת ולייעץ בצורה הטובה ביותר.
  • מקצועיות – בררו עם נציגי משרד התיווך מהו הידע שלהם אודות השוק וכיצד הם מעריכים את שווי הנכסים בעסקאות שלהם.
  • אסטרטגיית פרסום – לכל משרד תיווך יכולה להיות דרך שונה בה הוא מעדיף לפרסם את הנכסים בעסקאות שלו: פרסום באינטרנט דרך אתרים ייעודיים, שיווק דיגיטלי, שיווק ממומן, יצירת שיתופי פעולה ועוד. בדקו עם משרד התיווך האם אסטרטגיית התיווך שלו מתאימה עבורכם באופן שבו היא מתבצעת, והאם מידת האינטנסיביות של הפרסום היא המידה המספקת והרצויה עבורכם.
  • רישיון תיווך – על מנת לעסוק בתיווך מקרקעין נדרש רישיון לכך. חשוב לוודא כבר בשלבים הראשוניים שלמשרד התיווך שאתם מעוניינים בו יש תעודת רישיון רשמית בתוקף.
  • עמלת תיווך – כל משרד תיווך לוקח עמלה מסוימת מתוך העסקה, כאשר העמלה הממוצעת בשוק היא בין 1% ל-2%, והיא למעשה השכר עבור אנשי המקצוע במשרד. חשוב לבדוק בטרם התקשרות עם משרד תיווך את העמלה אשר הוא דורש.
  • זמינות ללקוח – עסקאות נדל"ן הן אחת העסקאות החשובות בחיים, בשל הערך הכלכלי ולעיתים גם הרגשי שלהן. לכן, אתם רוצים לדעת שהפקדתם את האחריות עליהן למשרד שזמין עבורכם, עונה על שאלות שיש לכם, דואג לעדכן אתכם בשינויים שמתרחשים בשוק ומשקף לכם את התמונה המלאה.
  • מקומיות – אזורי הנדל"ן בארץ שונים זה מזה: הדרישות, המחיר, קהל הלקוחות והסטנדרטים עבור נכס במרכז יהיו שונים מנכס באזור ירושלים, באזור הקריות או באילת. לכן, ככלל תמיד עדיף לבחור את שירותיו של משרד תיווך מקומי באזור שבו אתם רוצים למכור או להשכיר את הנכס שלכם. כך, משרד התיווך מכיר את אופי השוק באותו האיזור ויודע לייעץ בצורה הטובה ביותר עבורכם.

לסיכום, במאמר זה הצגנו עבורכם מהו משרד שיווק, מדוע כדאי לבחור במשרד שיווק כאשר אתם מעוניינים למכור או להשכיר נכסים שברשותכם, ומהם הקריטריונים שחשוב לשקול בטרם בחרתם משרד תיווך.